אודות אח״י

עמותת אח"י הינה עמותה ללא מטרות רווח שהוקמה ב 2011 במטרה לשנות את השיח החינוכי טיפולי בארץ, ולעורר מודעות רחבה בקרב אנשי חינוך וטיפול לנושא התודעה המתבוננת (הנקרא גם קשיבות, התבוננות ו-mindfulness).

תחום זה מציע מגוון רחב של כלים לטיפול עמוק ויסודי בבעיות מרכזיות בחברה הישראלית הבאות לביטוי באלימות פיזית, אלימות מילולית, התפרצויות זעם, חרדות, דיכאונות וכ"ד.

העמותה פועלת בשיתופי פעולה עם גופים בארץ ובחו"ל וחברים  בה הורים, מורים, מטפלים, אקדמאים ואנשי מקצוע מתחומים נוספים המשלבים מאמצים למען מטרה זו.

העמותה מתייחסת למשולש: הורה, בית חינוך, ילד, כמרחב קהילתי שמסוגל לייצר סביבה תומכת ומיטבית עבור כולם. חברי העמותה בהם הורים ממגזרים רבים (אלטרנטיביים וממסדיים), ומספר הולך וגדל של אנשי חינוך וטיפול מובילים רואים את ההבדל והצורך במודעות זו דרך דוגמאות רבות בעולם ופועלים להנגיש אותה למוסדות בארץ.

mindfull-22

מטרות העמותה

pic-goals

אנו מאמינים כי ניתן לפתח חינוך מבוסס רווחה ויכולת מודעות של הפרט לעצמו ולסביבתו ובמטרה לאפשר למחנכים ולאנשי טיפול רבים ככל הניתן לטפח מרחב קשוב, שלו ורגוע בסביבת העבודה. אנו מבקשים לקדם אורח חיים מודע, קשוב ורגוע בסביבת מרחבים חינוכיים המבקשים לפתח את היכולות של הפרט. להנחות כיצד אפשר להגיע להישגים בפחות מאמץ.

עמותת אח"י שואפת לשינוי משמעותי המשדרגת את איכות החינוך והטיפול בתוך המוסדות החינוכיים והקהילתיים וליצירת מצב חדש במציאות החינוכית בארץ.

חזון ומעורבות חברתית

איך הופכים את החיים ל״בית ספר לתשומת לב?״

hands

המידע שמוצא לו בעידן בו אנו חיים רב. לכאורה העולם בכף ידך, לכאורה הכול ידוע בזמן אמת, הכל מהיר... אבל אנחנו משוועים לחיים הפשוטים, לזמנים שאנשים חיכו וברכו לשלום את השכנים במקום לרטון אחד על השני בדרך לרכב.

לאנושיות ואכפתיות במקום ניכור וכעס.

אנחנו רוצים לתת לילדנו סביבה נעימה, רגועה ומקבלת היכולה לנתב את הילד לעשות בחירות בתוך ים המידע הזה, בחירות המבוססות על המודעות שלו לצרכיו ורצונותיו שלו עצמו, שיעודדו את כישוריו ויפתחו אותם, שיפעלו מתוך טוב לב וערכים אנושיים גבוהים ולא בהתאם לדחפים ולחצים ופרסומות במדיה.

אנו רוצים לתת לילדנו סביבה שתעצים אותם, בדיוק כפי שהם, על נקודות החוזק והחולשה שלהם, שתכיר להם את עצמם ואת העולם שסביבם באופן מגן ורך ועם זאת מאתגר ונועז ומדרבן קדימה.

אנו רוצים לעודד אנשים להתארגן וליצור סביבות כאלו עבור עצמם ועבור ילדיהם.

אנו מקווים כי בהמשך קהילות אלו יעבדו תוך שיתוף ידע ותמיכה הדדית בעזרתנו.

כדי ליצור סביבה כזאת עומדים לרשותנו כמה מוקדים מרכזיים:

פתיחות בחזית הטכנולוגיה החינוכית

עמותת אח"י דוגלת בהכרות רחבה ועמוקה בכל שטחי החיים ובהשקתם לתחומי החינוך. כיום קיימות בעולם שיטות רבות ומגוונות ללימוד וחוויה חינוכית, תוכניות ממוחשבות כמו "דוט-נט", מודלים חינוכיים כמו מודל חינוך בת-ים ותוכניות מסורתיות יותר כמו האנתרופוסופיה ועוד. העמותה משתדלת להעמיד לרשות חבריה את הידע העדכני ביותר בכדי לאפשר להם לגבש את ה"אני מאמין" החינוכי שלהם.

גמישות מחשבתית ורגשית ערה

להיות בערות קוגניטיבית, ער למה שמתרחש הרגע מבלי לשפוט או להיאחז באף תוצאה מסוימת" (Napoli&athers. 2010) תרגול מסוג זה הוכח בעולם בקרב תלמידי בית ספר יסודי כמוביל כמוביל להרחבת טווח הקשב, העמקת הריכוז ופיתוח וויסות מנגנונים רגשיים ותחושתיים המתבטאים בהפחתת לחצים, הפחתת אלימות ועוד.

הפרט במרכז הקהילה

רעיון זה שעולה וצומח בשנים האחרונות משנה מאוד את הגישות הטיפוליות והחינוכיות בעולם. תפישת הילד כמרכזי ושותף לחיי הקהילה, והקהילה כגורם משפיע ומעצב את הילד מובילה שוב ושוב להתבסס על חינוך שוויוני, סבלני ומכיל כל אדם ושונות. הכלת הילד לא כחריג, אלה מתוך הבנה כי בכל אחד מאיתנו יש גם מגבלות וגם חזקות. כשמקנים לילד את ההבנה הזו הוא ירבה יותר לקבל את עצמו, הוא ידע יותר את ערכו ויאמין בעצמו. הבחנות חיצוניות לא ינהלו את עולמו הרגשי ולא ישפיעו על הדימוי העצמי שלו. ילדים כאלו בוחרים מעמדה שמכירה את עצמם ולומדת את תגובותיהם לסביבה בכל רגע. דרך המודעות שאנו מקנים מלמדת לנתח בכל רגע את האינטראקציות שהם חווים ולצמוח מהן. בכך הופכת הקהילה למנחה של תשומת לב עבור הלומד ועבור כל פרט (כן, גם המבוגרים) השותף לה.

togetherness

יעדי העמותה במרחב החינוכי- לטפח רווחה באקלים הבית ספר כחלק מהקהילה הוא פועל

בשנת הלימודים הנוכחית המשיכו שני בתי ספר לשנה שנייה בפרויקט - בית ספר 'אופק' ברמלה ובית ספר 'במעלה' ביהוד.  בנוסף, נוספו השנה שני בתי ספר חדשים - בית ספר "אור לתורה" בקדימה ובית ספר "שחף" בחדרה. התוצאות בסיום השנה הראשונה היו הרבה מעבר למצופה, לפי עדות המנהלות, המורים בבית הספר, ובעיקר הילדים עצמם.

לקבלת פרטים נוספים ולתיאום פגישה אישית (ניתן להיפגש בבית ספר שבו מתקיימת הפעילות)- נא השאירו פרטים

  • שם (*)
  • דוא״ל (*)