מי אנחנו

עדי דביר

מייסדת העמותה
בוגרת תואר שני בחינוך, הקימה את עמותת אח"י, במטרה לפתח "תודעה מתבוננת", Mindfulness גם במרחבים חינוכיים וקהילתיים.

port-adi

משה חורב

יו״ר עמותת אח״י, נמצא במרחבי הטאי-צ׳י והמדיטציות מעל 15 שנה.עוסק כיום בנושאי חינוך וחברה, ומנטורינג להנהלות ומנהלים.
משה בעברו איש הייטק , ניהל את HP, הקים וניהל במשך 18 שנה את אורקל ישראל, סגן נשיא ב- ORACLE העולמית.
משה אל״מ (מיל) , שרת 26 שנה בחיל האוויר, שותף עם צוות מרפאל לפרס בטחון ישראל ב-1986

port-moshe

אמיר זמורה

MA בעיתונאות, יועץ התפתחות לארגונים ואנשים.
פסיכותרפיסט, לומד, מלמד ומתרגל מדיטציה מעל ל-20 שנה. שימש יו"ר העמותה הישראלית לפסיכותרפיה טרנספרסונלית.
חבר הנהלת עמותת אח"י ומכשיר מנחי קשיבות – מיינדפולנס לבתי חינוך.

port-amir

ערן כהן MA

תואר שני בפסיכותרפיה מבוססת מיינדפולנס, מכון קארונה ואוניברסיטת מידלסקס, אנגליה.
מטפל בפסיכותרפיה בגישה פסיכודינמיתמבוססת מיינדפולנסהמשלבת גישות פסיכולוגיות מערביות עם תפיסה בודהיסטית.
מתרגל מדיטצית מיינדפולנס, מדיטצית דזוגשן וטאי צ'י לפי מסורת יאנג מעל 20 שנה.

port-eran

ליאו לנצמן

סיים את לימודיו בתחום הדרכת מדיטציה בוינגייט, מסלול דו-שנתי בהנחית מדיטציה בבתי ספר וקהילות בבית ברל,NLP ודימיון מודרך, מסלול יזמות עסקית וטיפול הוליסטי בשיטת EFT.
יחד עם מייסדי עמותת אחי, מוביל ומרכז את הפעילות בבתי ספר ובקהילות עירוניות. כמו-כן ליאו מלמד ומלווה את הפעילות במספר בתי ספר.

port-leo
yahod-1b
who-body

עמותת אח"י

עמותת אח"י היא עמותה ללא מטרות רווח שנוסדה על ידי עדי דביר בשנת 2011 לזכר אחיה סר"ן רועי קלר ז"ל שנהרג בלבנון ב 1999.
לאחר עבודה של שנים עם נוער בסיכון חפשה דביר אפשרויות להביא לשינוי ורווחה משמעותית למרחב החינוכי-טיפולי. (מספר המחקרים האקדמאים בתחום גדל מאוד בשנים האחרונות באופן קבוע). כתוצאה מכך ובמהלך לימודיה לתואר השני בחינוך באוניברסיטת חיפה, נכחה דביר במחקר האקדמי על מודלים מתחום המיינדפולנס המשמשים בתי חינוך במקומות רבים בעולם כבר למעלה מ 15 שנים.

המחקרים המלווים בתי חינוך אלו מצביעים על שיפור משמעותי ברווחה האישית של התלמידים וצוות בית החינוך ועליה במדדים אישיים ובית ספריים.

מן המחקר בעולם עולה בברור כי עם התחלת התוכנית בכיתות: הלחץ, מועקה, חרדה פוחת – אפשרות ההתמקדות עולה, התלמידים מגיעים להישגים גבוהים יותר גם פדגוגית וגם התנהגותית ובהנאה רבה יותר. כתוצאה מכך עולה רמת הדיווחים, של רווחה הן של התלמידים והן של צוות בית החינוך בתהליך החינוכי ובחיי הפרט.

העמותה נמצאת היום בשנתה השלישית בפעילות בבתי הספר - עמותת אחי פועלת השנה ב- 4 קהילות ובתי ספר, (חלק מהם מרחיבים את התוכנית וממשיכים בה לשנה השנייה). נוכחנו כי ניתן ליישם בארץ את "החינוך למודעות" בבתי החינוך. בזמן קצר יחסית להוביל את קהילת בית הספר, תלמידים, מורים ,מנהל/ת והורים למצב שיח ואקלים חדש המבוסס על רווחה של הפרט והקהילה. (*הפעילות של אחי מלווה במחקר אקדמאי).

בסביבה המזרח תיכונית בה אנו חיים ובמיוחד במצב הסוציו-פוליטי בו מצויה מדינת ישראל מציעה שיטת "החינוך המודע" תשובה מבוססת מחקר אקדמאי רב שנים לטיפול דרך הפחתת לחצים, רווחה רגשית ונפשית ועוד. נוכחנו לראות, כי תחושת הרווחה מתגברת בכיתות הלימוד ובצוות החינוכי, ההשגים הלימודיים מתגברים, החברתיות בכיתה ובבית הספר עולה ותדירות האלימות ועוצמה מופחתת באופן ניכר.

Mindfulness

כלי mindfulness מאפשרים ויסות רגשי ומחשבתי שמוביל לרווחה אצל הפרט.

רווחתו של הנער/ה הוכחה מחקרית כמורידה חרדות, מקלה על סימפטומים פסיכוטיים, תומכת ברווחתו הנפשית והגופנית ובכך משפרת את איכות חייו.

כאשר הנער רגוע יותר ההתמודדויות שלו והתגובות שלו הופכות פחות אלימות, הקשרים שלו עם הסביבה נחווים כפחות מאיימים והתקשורת משתפרת.

קל לו יותר לבטא מה הוא צריך/רוצה כי הוא יודע מה הוא מרגיש, רוצה, צריך. כתוצאה מכך סביבתו של הנער פחות מאוימת, התגובות אליו משתנות וכן הלא והלאה.

ניתן לראות בוודאות השפעת התרגול הנ"ל בהפחתת השימושים באלימות באווירה הבית ספרית.

 

yahod-3

בשנת הלימודים הנוכחית המשיכו שני בתי ספר לשנה שנייה בפרויקט - בית ספר 'אופק' ברמלה ובית ספר 'במעלה' ביהוד.  בנוסף, נוספו השנה שני בתי ספר חדשים - בית ספר "אור לתורה" בקדימה ובית ספר "שחף" בחדרה. התוצאות בסיום השנה הראשונה היו הרבה מעבר למצופה, לפי עדות המנהלות, המורים בבית הספר, ובעיקר הילדים עצמם.

לקבלת פרטים נוספים ולתיאום פגישה אישית (ניתן להיפגש בבית ספר שבו מתקיימת הפעילות)- נא השאירו פרטים

  • שם (*)
  • דוא״ל (*)